Dokonalá Snídaně s Dobrou Vlákninou

11. července 2008 v 13:06 | Luffinka |  Zdravé Papání
DOBRÁ VLÁKNINA...ano vláknina je dobrá, ale je to i název jednoho skvělého výrobku od BonaVity :)

Trošku teorie aneb proč je vláknina tak důležitá?

Rozpustná vláknina (pektiny)
Ovlivňuje hladinu cukru v krvi a některé druhy vlákniny např. ovesné betaglukany i hladinu krevního cholesterolu. Rozpustná vláknina zvětšuje svůj objem a vytváří v žaludku viskózní roztok, který zpomaluje jeho vyprázdnění a prodlužuje tak pocit nasycení. Zdrojem rozpustné vlákniny je ovoce a zelenina, částečně obiloviny. V obilovinách se vyskytuje zároveň rozpustná i nerozpustná složka vlákniny.

Nerozpustná vláknina (celulóza a lignin)
Nedostatek tohoto typu vlákniny je jedním z faktorů, který podporuje vznik zácpy. Nerozpustná vláknina zlepšuje střevní peristaltiku, protože urychluje průchod tráveniny zažívacím systémem. Naprosto nutnou podmínkou je však dodržení pitného režimu, jedině tak může vláknina ať už z potravy nebo doplňkůplnit svoji roli. Zdrojem nerozpustné vlákniny může být celozrnné pečivo, musli, rýže natural, celozrnné těstoviny, luštěniny. Velmi vysoký obsah vlákniny má lněné semínko nebo pšeničné klíčky.

Vláknina při redukci hmotnosti
Vláknina není zázračným prostředkem na hubnutí, pravdou ale je, že činí redukci hmotnosti příjemnější a zdravější. Omezuje pocity hladu (žaludek je déle plnější, hladina krevního cukru je stabilnější) a brání zácpě, která je často průvodním jevem přechodu na redukční stravování.
xoxoxo
Podle mě nejlepší způsob, jak si zajistit stálý přísun této důležité látky a ještě si pochutnat jsou celozrnné cereálie od BonaVity Dobrá Vláknina.
Už si bez ní nedokážu snídani vůbec představit. Můžete si ji dávat do mlíka, jogurtu nebo jí chroupat samotnou - ale na to pozor, takhle se nekontrolujete a můžete jí sníst klidně i celej pytel...
Má totiž výbornou lehce skořicovou chuť. Milovníci ovoce si taky příjdou na svý - je k dostání buď jako obyčejná nebo s přidaným sušeným ovocem - to je ale zase nevýhoda, protože sušené ovoce obsahuje hodně cukru.
Nutriční hodnoty na 100g:
Energie 1182 kJ
Bílkoviny 10,8 g
Tuky 3,7 g
Sacharidy 51,1 g
- z toho cukry 18 g
Vláknina 24,8 g
Sodík 0,2 g
•Aby jste jí v obchodě dobře našly:
Nyní má nové balení, která jsem bohužel nemohla nikde najít, už není zelené, ale takové fialové stejně tak jako ta s ovocem, to už poznáte na krabičce :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Crazy fellow<3 Crazy fellow<3 | Web | 11. července 2008 v 21:16 | Reagovat

přesně tak:) jsou užasný

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama